DISCLAIMER

i am not a medical doctor nor a lactation counsellor. this is my personal blog where all my writings here are based on my experience, readings and discussions, and is mainly for sharing and educational purposes.

Set D (Penjagaan Kulit)

Sebelum saya menceritakan apa yang ada dalam set D ini, lebih baik kita kenali dulu jenis kulit kita. Meh kita lihat jadual di bawah ini. Saya mempunyai kulit berminyak….tapi masih boleh dikawal kerana tidak pernah naik jerawat kerana saya memang mengambil 3 jenis supplemen yang dikatakan  amat penting untuk kulit ini.....cek dah masuk 3 series dik oooi....

JENIS KULIT
CIRI-CIRI
NORMAL
- TEKSTUR YANG LEMBUT
- LIANG ROMA YANG SANGAT KECIL
- MEMPUNYAI KANDUNGAN AIR DAN MINYAK YANG SEIMBANG
BERMINYAK
- MINYAK YANG BERLEBIHAN SEHINGGA MENIMBULKAN KESAN KILATAN DI SEKITAR HIDUNG, DAGU DAN DAHI
- PORI2 LEBIH BESAR DAN MUDAH DILIHAT
- MUDAH DISERANG MASALAH NODA HITAM, JERAWAT DAN JERAGAT
KERING
- KEKURANGAN SEBUM DAN PELEMBAP
- URAT2 PADA WAJAH JELAS, BERTOMPOK-TOMPOK, SERTA WARNA KULIT TIDAK RATA
- TANDA KULIT MENGELUPAS
- GARIS2 HALUS
KOMBINASI
- BERMINYAK PADA ZON-T DAN KERING DI BAHAGIAN PIPI
- PENJAGAAN DAN RAWATAN BERBEZA IKUT BAHAGIAN KULIT
SENSITIF
- KULIT BERMINYAK @ KERING
- KULIT MUDAH TERBAKAR, MERAH DAN MENGALAMI KEGATALAN
- MUNGKIN DISEBABKAN KULIT TERLALU KERING, PENUAAN, JERAWAT BATU ATAU PENYAKIT


Ok….set D ini terdiri daripada :
Vitamin B complex : Known as B for Beauty…ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.
Vitamin C : ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.
Vitamin E : terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.
Nak Nampak FLAWLESS? ingin mengekalkan keanjalan dan kejelitaan? Set ini yang terbaik untuk mengekalkan semua itu.. jangan segan-segan atau malu-malu untuk dapatkan produk ini dari saya. Sila hubungi di tulippenang@yahoo.com atau hayatipawan@gmail.com dan boleh sms saya di 017-4077801 untuk keterangan lebih lanjut.



Salam Sayang…..
Hayati Pawan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan