DISCLAIMER

i am not a medical doctor nor a lactation counsellor. this is my personal blog where all my writings here are based on my experience, readings and discussions, and is mainly for sharing and educational purposes.

metabolik semulajadi -Zinc Complex




Zink hadir dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat  di dalam pelbagai aktiviti biokimia.Ia perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.

· satu tablet membekalkan 100% nilai harian bagi zink.
· dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai bio yang tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang.
· dengan rumusan sayur-sayuran.
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik
Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Kebaikkan khasiat zink:
·         Zink dapat membantu pancreas mengeluarkan insulin. Insulin penting untuk mengawal kandungan gula dalam darah. zinc memang penting dalam kebanyakan proses dalam tubuh kita. Namun fiber adalah supplement yang tidak mengandungi apa2 zat selain membantu badan menyingkirkan lemak dan gula yang berlebihan dalam tubuh kita.
·         zinc banyak membantu dalam pembesaran anak selama penyusuan susu ibu. Ia membantu agar proses pembesaran anak sentiasa meningkat.
·         meningkatkan tahap testosteron dan bilangan sperma pada lelaki.
·         mengurangkan masalah keguguran rambut.
·         mempercepatkan menyembuhan luka, juga bagus untuk masalah rambut gugur ni.
·         lagi satu, zinc juga membantu meningkatan daya ingatan dan focus.

Apa tunggu lagi..jom dapatkan produk ini daripada saya…hubungi saya di tulippenang@yahoo.com atau hayatipawan@gmail.com dan sms di 017-4077801.


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.  Tidak digalakkan bagi perempuan mengandung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan