DISCLAIMER

i am not a medical doctor nor a lactation counsellor. this is my personal blog where all my writings here are based on my experience, readings and discussions, and is mainly for sharing and educational purposes.

Why i'm choosing the shaklee

Salam....and selamat sejahtera...


em...hari ini saya nak berkongsi..kenapa saya memilih Shaklee.....why...why...and why....
saya kenal shaklee bila saya menyusu bayi saya pada tahun yang lalu...lama dah tu.. dan masa tu susu untuk baby dah semakin susut dan semakin kalut untuk up kan balik production susu...dan masa tu ada seorang kenalan yg bg intro blog Puan Hadhatina....saya memang kalut masa tu...sebab tak der banyak pengetahuan tentang penyusuan...first time jd mommy lah katakan..
dan saya memang on off masa tu dengan vitamin shaklee ni..and sebab ceteknya ilmu pasal penyusuan badan....saya kecundang semasa bulan puasa....sebab memang tak pandai betul lah masa tu...dan selepas ni saya berazam...for the next baby....she or he will be fully breasfeed!!!


setahu saya ..vitamin ni 100% natural....Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa.Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI


Walau pun dah tak menyusu saya tetap amik untuk memaksimumkan tahap kesihatan saya...sebab apa....sebab saya seorang ibu....seorang isteri...seorang anak...
jadi tanggungjawab saya banyak..dan saya mesti sentiasa kekal cergas dan sihat untuk menjalankan tugas saya...


so far sepanjang pengambilan vitamin shaklee ni....hasil yang saya dapat...saya memang jarang selsema even dok dalam aircond dan di luar sana panas...dan berjerubu....saya aktif dari pagi sampai la baby saya yang sorang tu tido..(kdg2 sampai 1.30 pagi baru dia tido)...period saya kembali teratur....kulit muka saya tidak berminyak, tiada jerawat di muka...cuma kedut2 tu mungkin la..sebab saya dah masuk 3 series..hehehe.
badan jarang2 la sakit2 or letih2 melampau...kalau keja berada di tahap bertimbun....means office work la...memang di akui agak stress....tetapi tetap boleh maintain senyum gitu....


kalau orang tengok saya makan apa pada waktu pagi...after taking breakfast..semua orang akan tanya..apa tu...banyaknya..ubat ker? you sakit ker...
 saya akan jawab...ni bukan ubat...ni vitamin....


so ini senarai vitamin yang selalu saya amik...
1) vita lea
2) b complex
3) vitamin c
4) alfalfa
5) energizing soy protein
6) lecitin
7) omega
8) GLA( Itu secara ringkas...Gamma-Linolenic Acid)


nampak banyak kan..ada orang pernah tanya...tak rasa tersangkut ke dekat tekak tu amik banyak2...saya tergelak juga la mulanya...tapi bukan amik semua dalam satu masa yer...ada jadual pengambilannya...so dia akan berfungsi pun mengikut waktu pengambilannya....


Jadi why i LOVE SHAKLEE.......sebab saya dapat kesannya...ALWAYS YANG TERBAIKKK..INSYAALLAH...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan