DISCLAIMER

i am not a medical doctor nor a lactation counsellor. this is my personal blog where all my writings here are based on my experience, readings and discussions, and is mainly for sharing and educational purposes.

vitamin untuk pelajar


Saya pernah bergelar student satu ketika dulu..cewahh..macam lama sangat saya tinggalkan alam pembelajaran nih kan...padahal baru la juga...tapi bagi saya...dah lama...okay..so bagaimana untuk mendapatkan otak yang cerdas dan bijak?
As suggesstion below: 
  • B Complex
  • Omega Guard
  • MealShake
  • Lecithin
Secara ringkas, kepentingan setiap vitamin ini ialah :





B Complex – membantu dalam sintesis protein dan karbohidrat, memberikan mood yang baik, anti stress, menukarkan makanan kepada tenaga serta penting dalam pertumbuhan sel.








Omega Guard – mengandungi DHA dan EPA serta asid lemak lain yang penting untuk pertumbuhan otak dan mata, serta peredaran darah dan aktiviti sel bagi memastikan keseluruhan tubuh mendapat kekuatan bagi melawan jangkitan yang berbahaya.




Mealshake – mengandungi protein soya dan 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.







Lecithin – kaya dengan kolina yang penting dalam sintesis neurotransmitter, iaitu acetylcholine yang bertindak dalam fungsi saraf, otak dan daya ingatan.





Berminat untuk meningkatkan lagi prestasi ? Cubalah supplemen sebagai menyokong usaha-usaha anda selain proses pembelajaran itu sendiri....
Belajar-belajar juga..tapi kesihatan kena berada di tahap tip-top ye....

Hubungi saya di tulippenang@yahoo.com atau hayatipawan@gmail.com dan boleh sms saya di 017-4077801 jika ada sebarang kemuskilan...jika ada kekangan dalam budget anda...hubungi saya juga ya..jangan risau....saya juga ada menyediakan set yang mengikut budget anda....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan