DISCLAIMER

i am not a medical doctor nor a lactation counsellor. this is my personal blog where all my writings here are based on my experience, readings and discussions, and is mainly for sharing and educational purposes.

Mealshake dan omegaguard untuk anak anda.


           Saya mempunyai seorang anak lelaki yang berusia setahun lebih...tahun depan bulan Januari baru nak masuk 2 tahun. Dia tidak mengalami sebarang masalah sepanjang saya memberikan dia susu badan dahulu...tapi saya gagal nak menyusukan dia sehingga 2 tahun kerana komitmen yang tidak dapat saya berikan. sepanjang 6 bulan penyusuan eksklusif itu dia tidak pernah selsema atau pun demam. Alhamdulilah....sebab masa tu dia mendapat segala khasiat yang saya ambil. Saya ambil b complek, multivitamin,vitamin c dan alfalfa. Dan selepas itu masih dapat mengekalkan tahap lesihatan yang baik.Alhamdulillah...ni la dia...bayi saya...


sekarang saya ingin menambahkan lagi makanan untuk dia...mealshake dan omegaguard.dua makanan tambahan ini adalah untuk menambahkan selera makan di mana sekarang dia tengah melasakkan diri.memang tak reti duduk diam.seminit...macam mak saya selalu cakap dekat dia.."cucu sayang tok ni...tak reti duduk erk..." baby saya akan cakap..." firas sibuk nih"....manakala omegaguard pula sebagai benteng pertahanan dalaman dia..agar dia tak mudah dapat selsema..
Meh saya kongsikan fungsi setiap makanan tambahan yang saya ceritakan di atas ni...



1) Mealshake  


Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 
2) Omegaguard

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

Sumber : Shaklee Malaysia


Jika anda berminat bagi mendapatkan dua produk di atas...sila hubungi saya di 

# emel: tulippenang@yahoo.com / hayatipawan@gmail.com
#sms : 017-4077801
#fb : Norhayati Pawan










* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan